Polacy wydają 32% miesięcznego dochodu na Boże Narodzenie

sobota, 20 grudnia 2014
EkspresKasa

Badanie Europejski Barometr Świąteczny, organizowane przez Ferratum Group - właściciela firm pożyczkowych EkspresKasa oraz Ofin, przeprowadzone zostało w 15 europejskich państwach, celem określenia zachowań konsumenckich w odniesieniu do wydatków ponoszonych w okresie świąt Bożego Narodzenia. Według wyników badania, Polacy wydadzą 32% miesięcznego dochodu na organizację świąt grudniowych, co jest najwyższym wynikiem - niewiele mniejszy udział wydatków świątecznych w stosunku do miesięcznych dochodów dotyczy Czechów (31%) i Słowaków (30%). Relatywnie najmniej wydadzą Holendrzy i Duńczycy - odpowiednio 12% i 13% swoich miesięcznych dochodów.

Wśród najważniejszych wydatków świątecznych w Polsce dominują: kosmetyki (27%), ubrania (20%), zabawki (15%), książki (9%) oraz sprzęt RTV (7%). W przypadku Litwy dominują zabawki (23%), słodycze (16%), kartki świąteczne (14%), wyposażenie domu (12%) oraz ubrania (8%). Ankietowani w Estonii wskazali na: książki (22%), zabawki (15%), słodycze (10%), kosmetyki (8%) oraz alkohol (8%). Niemieccy respondenci preferują ubrania (18%), zabawki (15%), inne hobby (12%), podróże (9%) oraz gry (6%).

Badanie Ferratum Group zostało przeprowadzone anonimowo online wśród 1900 gospodarstw domowych w 15 krajach, tj. Polsce, Czechach, Słowacji, Szwecji, Finlandii, Danii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Litwie, Łotwie, Estonii, Rumunii i Bułgarii. Wiek respondentów to od 21 do 65 lat, z czego 57% stanowiły kobiety.

Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej firmy pożyczkowej EskpresKasa.